My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 27 april 2012

Shopping av sängkläder

Åh nu du lilla sparkande vän i magen, nu har mamma och pappa fixat din säng!

I onsdags var vi först och beställde tapeterna till bebis rum. Vi skulle också beställa gardiner i samma mönster, men frakten låg på 495.- (!) så vi struntar i det. Vi får hitta något annat fint tyg som passar, så vill jag både sy gardiner och kuddfordal som matchar (mamma, jag behöver hjälp!!).

Vi passade också på att svänga in på Babyproffsen, och tro det eller ej men vi shoppade! Vi köpte madrass, lakan, kudde och sängkläder till spjälsängen. Det kommer bli så fint!

Där visade jag min okunskap lite genom att tro att bebisar inte använder kudde. Hon på affären hjälpte oss som tur var och sa att kudde var viktigt, och att man ska se till att lägga upp både huvudet och axelpartiet på den platta lilla kudden som vi köpte. Ojdå jaha ok. Hehe. Jag kan verkligen inte mycket om bebisar. Jag får helt enkelt lära mig as I go.

 Arrrg att det inte funkar att lägga upp bilder längre, i helgen är det jag som flyttar till wordpress!

2 kommentarer:

  1. Klart jag syr det du/ni behöver hjälp med:)

    SvaraRadera
  2. Ja man får lära sig under reans gång så att säga... =)

    Vet att jag hade kudde som liten och har kvar den så bebis ska få ärva den som n massa annat från mig.. =)

    SvaraRadera